Lyssna!

När jag rensade ur en låda i går så hittade jag ett papper som jag fick när jag gick en utbildning för ett tag sen. Och där stod det så här:

Lyssna!

När jag ber dig lyssna på mig och du börjar ge mig råd,
då har du inte gjort vad jag bad dig om.

När jag ber dig lyssna på mig och du talar om för mig att jag
inte borde känna som jag gör,
då trampar du på mina känslor.

När jag ber dig lyssna på mig och du känner att du måste,
 göra något för att lösa min  problem.
Då har du svikit mig, hur konstigt det än kan låta.

Jag ber dig bara lyssna på mig.
/ Okänd författare.

Oftast vill vi ju hjälpa till, men det är kanske inte alltid att den andre vill ha det så. Den andre kanske vill bara att vi ska lyssna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0