Min önskejul

Eftersom jag är singel och firar jul hos min mamma och resten av släkten som kanske inte är min favoritjul precis, så kommer här min önskejul, då med familj i  Stockholm.
Min jul skulle se ut så här: Som kristen vill man ju fira julen för Jesus födelse skull, så jag skulle först läsa julevangeliet, sen ta det lugnt ett tag. Självklart blir det god julmat också som jag och min (blivande) man lagar tillsammans och bjuder in lite släkt. Inte så mycket julklappar, men med bra julmusik att sjunga och att lyssna på CD, och bra gemenskap. Före julen ska självklart julkrubban fram och en kyrka med en lampa i, även en julgran och någon ljusslinga. Och mycket ljus.


image94

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0