Arbetsmiljö och hälsa

Idag har jag först varit på arbetsförmedlingen och där fick jag 6 st anvisningar på jobb i Stockholm. Alla jobben var på dagis. Det var ett jobb jag fastnade på, det var ett föräldrakooperativt dagis på Södermalm. Och eftersom jag just har gått en kooperatörsutbildning  och har även barnskötarutbilng så passar det mig helt utmärkt. Så jag hoppas att jag får det. Och är det rätt för Gud så ordnar det sig med bostad också. Det känns inte fel i alla fall.

Direkt därifrån åkte vi till Piteå där det var en konferens om Arbetsmiljö och hälsa. Det var olika utställare där det handlade om hälsa och arbetsmiljö och även miniseminarier. Vi var och hörde på Färg, form och symbolspråk i arbetslivet. Arrangör var Feng Shui Good living. Så det handlade alltså om Feng Shui. Det var ganska så intressant, men mycket är ju ganska så självklart också. Som tex att inte sitta med ryggen mot dörren på ett kontor,
och att olika färger påverkar oss som tex
*rosa är för omhändertagande
*röd = vill synas,höjer puls och blodtryck
*orange = kommunikation
*gul = glädje
*ljusgrönt = kläcka ideér
*mörkblå =kunskap och kunnande
*svart och gult tillsammans = fara
*jordfärger = man bryr sig om

Nu ska jag fortsätta att skriva lite ansökningar, det är ju 6 st.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0