Dokumentärer om missbrukare

Nu har jag kommit hem från Sandra, hon ville att jag skulle se hennes nya (begagnade rumsmöbler). De var fina och de passade hennes rum.

Jag ville bara berätta om 2 program jag såg i går kväll på Tv 8. Det första programmet hettte "Heronist för konstens skull" där man fick följa den framstårnde fotojournalisten Lanre Fehintola i hans dokumentation av knarkmissbrukets baksida. Under tiden skriver han en bok om missbrukarna. I hopp att bättre förstå narkomanernas svåra situation bestämmer han sig för att själv prova heroin och de hur det kändes. Sen visade det sig att han själv blev beroende av sitt användande av drogen.
Efter den dokumentären kom del 2  "Cold turkey - en drogmissbrukares dagbok". Här får man följa Lanre under en vecka när han försöker ta sig ur sitt beroende. Han hade hämska smärtor och kramper. Fotografen och en vän till honom följde  och hjälpte honom på bättre vägar. Men det misslyckades. Men hans bok har kommit ut och han har inte slutat med droger än, då dokumentären gjordes. Boken heter Charlie says...Dont get high on your own supply.

Mycket bra dokumentärer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0