Skön söndag

När jag vaknade så låg jag och tittade på Nyhetsmorgon - det handlade bland annat om en karl (Rickard Flinga) som hade dödat en man och fått 45 års fängelse men han var ute efter 20 år. Intressant att höra om hans liv. Och en intervju med Magnus Uggla. Sen gjorde jag alla mina morgonbestyr, inklusive morgonbönen, där jag fick många skrattattacker. Gick sen ut på en promenad i ett ruggigt, men ej regnigt Luleå.

När jag kom hem var jag lite svettig så jag tappade upp ett varmt bad och satte på lite bra musik. Låg där i badet och myste. Innan jag hade tagit på mig alla kläderna tog jag ett fotbad också. Hällde i fotbadsolja med lavendel (Oriflameprodukt), men jag satte även i lite såpa också. Jag tror att såpa är bättre än köpesprodukter, vad tycker ni? Skrubbade fötterna med Footscrub med Eucalyptus (Oriflame) och smorde in dem med Foot cream med chamomille (Oriflame). Det var jätteskönt. Det är sällan man tar hand om sina fötter, de går man på i hela sitt liv.

Men jag tycker att det bästa är att ta hand om sitt inre liv först -sitt andliga liv som bönen  och att höra Guds ord - det är det enda som bygger upp en och som betyder något. Det är att lära känna Gud. Ja bibeln borde ingå här också men har så svårt att läsa den, det är ju Guds svar till en.
Sen ska jag äta lite, både vanlig mat och andlig mat i en predikan. Ska nog läsa också lite.

Ha en skön söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0