Trafficking föreläsning/Elevkonsert

Idag är det Kulturnatten här i Luleå. Det är olika kulturaktiviteter från12.00 - 24.00 runt hela stan.
Jag var och lyssnade på en trafficking föreläsning  med Petra Ranner på biblioteket. Hon läste stycken ur sin bok "Jag hör att det droppar" (som är skriven av Jenny Hellström) och från boken "Tillintetgjord" av Debra Puglisi Sharp. Hon tog också upp boken "Såld" av Natasja T som jag lånade på biblioteket. Blev faktiskt lite besviken att man inte fick veta mer om trafficking, än det lilla som hon tog upp. Men jag får läsa mer om det istället.

Sen var jag och lyssnade på "Vilken underbar värld" en elev konsert, sångelever till Musikhögskolestudenter i EFS-kyrkan. De var bra på att sjunga, men kanske inte min musiksmak.

Kommentarer
Postat av: Petra Ranner

Hej! Jo, jag är själv ledsen för att det blev så kort men vi hade dock en tidsram att anpassa oss till, men det kommer fler förläsningar snart och du kan också tillsammans med andra intresserade försöka få till fler föreläsningar (ABF, sunderby folkhögskola etc) dessutom kommer händelsen att bli en film snart och då får jag möjlighet att berätta mer. Håller också på med fortsättningen av boken, där allt som inte kom fram i den första samt mycket mer ska inrymmas. Hoppas det blir bra så? Men vänlig Hälning Petra Ranner (som skrivit boken: Jag hör att det droppar, under pseudonymnamnet Jenny Hellström (Du kan också gå in på google och läsa om det som varit, slå på
Jag hör att det droppar och på mitt riktiga namn: Petra Ranner. Ha det så bra så länge och skriv gärna till mig om du vill eller om du har andra fundringar? Du får också gärna gå in på www.magmagroup. net och rösta på
mig om du vill? Tack för det

2007-10-01 @ 16:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0