Melodifestivalen 2008 del 1

Då var det dax för melodifestivalen igen.
Så här tycker jag om låtarna:

1. "Line of fire" E-type och the Poodles 5+
- Låten: Den klart bästa låten. Bra tryck och bra melodi. En klar vinnare att i alla fall komma på 2:a plats i melodifestivalen. Lätt att sjunga med i. Man blir glad av den. Kommer absolut att köpa singeln när den kommer ut i affären. Så nu börjar jag nog tycka om The Pooddles i alla fall.
- Stilen: Jo de ser ju rätt söta ut.  Och en stor fördel är att de har långt hår allihopa. Åh, jag bara älskar killar med långt hår. Poodles sångaren Jakobs scenkläder tycker jag mycket om.
- Showen: Hur bra show som helst. Inget att klaga på ,men jag saknar lite av E-types showande på scen.
- Rösten: Jag bara älskar E-types röst hur mycket som helst. Blir helt galen när jag hör hans röst. Jo jag tycker om att höra the Poddles sångaren Jakobs röst med. Vilken röst han har.

2. "Alla gamla XFace -84 1+
- Låten: Absolut ingen bra text. Hör bara hur titeln låter "Alla gamla X". Fastnar inte heller i huvudet.
- Stilen: Jag kommer inte ihåg  här något.
- Showen: Ingen show precis.
- Rösten: För barnsligt

3. "Deja vu"  Velvet 4+
- Låten: Mycket bra och medryckande låt.
- Stilen: Söt tjej med fina kläder men med för mycket visande av brösten.
- Showen: Mycket bra show.
- Rösten: Hon har en behaglig röst.

4. "Lullaby" Brandur 1+
- Låten: Alldeles för lugn och tråkig för min del. Man somnar till låten.
- Stilen: Tja vad ska man säga här.
- Showen: För stillsamt för min smak.
- Rösten: Tja, vad ska man säga.

5. "Thats loveMichael Michailoff 1+
- Låten: En typisk Sebastian Karlsson-låt fast sämre. För lugn och tråkig.
- Stilen: För präktigt.
- Showen: Inte nån show här inte.
- Rösten: Låter som Sebastian Karlsson från förra årets melodifestival.

6. "Thank youAmy Diamond 3+
- Låten: Bra låt, lättlyssnad. Lätt att sjunga med i.
- Stilen: Liten och söt tjej  med fina kläder  som passade henne.
- Showen: Mycket bra show för en 15 åring.
- Rösten: Bra för att vara 15 år.

7. "Visst finns mirakelSuzzie Tapper 1+
- Låten: Visst finns det mirakel, men låten var absolut inget mirakel. Urtråkig.
- Stilen: Tja vad ska man säga här då???
- Showen: Ingen show här heller. För tråkigt.
- Rösten: Tycker inte om Suzzies röst, hon har en speciell röst som jag inte klarar av.

8. "I love Europe" Christer Sjögren 2+
- Låten: Nej inget för mig. Men går an.
- Stilen: Vanlig Christer Sjögren stil
- Showen: Här blev det väl lite show i alla fall.
- Rösten: Behaglig mogen röst.


Synd att E-type och the Poddles  bara kom till 2:a chansen. Men det tar de igen i Kiruna. (Och så kallt är det väl inte här upp, inte nu  i alla fall) Hur kunde Christer Sjögren gå till final och hur kunde Suzzie Tapper också gå till 2:a chansen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0