Melodifestivalen 2008 del 3

1. "Lay your love on me"  BWO
Låten: En bra uptempolåt, som sätter sig lätt. En bra schlagerlåt. En av 2 bidrag som borde vinna hela melodifestivalen.
Stilen: Martin som sjunger är ju så söt. Fina kläder men både Alexander Bards och Marinas (som för övrigt är ett fint namn - jag heter också Marina) scenklader såg ut som clownkläder.
Showen: Mycket bra show, något att se på.
Rösten: Oh jag gillar Martins röst jättemycket.

2. "Izdajice"  Mickey Huskic
Låten: Bosnisk låt . Mycket tråkig låt.Inget för svensk schlager.
Stilen: Ja vad ska man säga här ????
Showen: Tråkig.
Rösten: Tycker inte om rösten.

3. "Upp och hoppa"  Frida feat. headline
Låten: Glad text, inte så bra melodi, lite för ungdomligt.
Stilen: Inget att säga här.
Showen: Bra show.
Rösten:  Om rösterna vet jag inte vad jag ska säga.

4."When you need me"  Therese Andersson
Låten: Operaliknande låt som inte faller mig alls i smaken. För mycket skrik för min del. För moget. Ingen schlagerlåt alls.
Stilen: Söt tjej med fin klänning.
Showen: Var det någon show alls.
Rösten: För kall röst.
 
5."Under mitt tunna skinn" Patrik Isaksson & bandet
Låten: Fartig poplåt men inget som fastnar under mitt tunna skinn i alla fall.
Stilen: Lite stelt.
Showen: Vanlig popshow, inget speciellt.
Rösten: Tycker inte om Patriks röst.

6."Smiling in love" Caracola
Låten: En upptempolåt med enformig refräng. Ingen schlager.
Stilen: Färgglatt med olika färger på klänningarna.
Showen: Jag vet inte vad jag ska säga här.
Rösten: Lite för barnsligt för min del.

7. "Jag saknar dig ibland"  Ainbusk
Låten: Tråkigt. Jag saknar inte denna låt nån gång i alla fall. Fastnar inte heller.
Stilen: Kul att alla hade rosa klänningar på sig.
Showen: För stillsamt.
Rösten: Gotländskt tycker jag inte om.

8. "Hallelujah new world"  Eskobar
Låten: Ingen bra melodi, men titeln var ju bra. För visst längtar man till en ny värld att leva i, med ett budskap om kärlek.
Stilen:  Lite stelt klädd.
Showen: Lite för stelt.
Rösten: Tycker inte om rösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0