Robinsson finalen

Då var Robinsson över och Elenor vann tävlingen. De två som gick till final var Elenor och Jarmo. Jag hade hoppats på att Anna eller Jarmo skulle vinna Robinsson. Men nu blev det alltså Elenor som vann. De kriterier som jag tycker borde vara värdig vinnaren är att inte ingå i en pakt utan vara på ön under rätta förhållanden, som att klara sig på ön som överlevare och vinna tävlingar, och även ha en bra sociala förmågor.

Om man verkligen hamnade på en öde ö i verkliga livet , så gäller inte pakter, utan kunskap i att kunna överleva på ön. Då hjälper man varandra istället att kunna överleva, men i Robinsson är det bara pakter som gäller för att vinna. Fel strategi tycker jag.

Som sagt var så tycker jag att Anna eller Jarmo skulle ha vunnit. Elenor var ju med i en hel del pakter, inte så kul.

Kommentarer
Postat av: Maria

Tänk jag såg inte ett enda avsnitt och mycket beror på just det du skrev i ditt inlägg.



mvh Maria

2009-05-31 @ 10:12:33
URL: http://www.mimali.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0