Hemma från Stockholm

Torsdag
Ja, då var jag hemma från Stockholm.  Vi for i torsdags med klassen från Kallax, 10.35 med FlyNordic. Flygresan gick bra. Det var längesen jag har flygit, så jag var lite närvös. Väl framme i Stockholm gick vi först och åt på centralen, därifrån gick vi till Riksdagshuset, där vi blev mött av Fredrik Lundh, (S) ledamot från Luleå. Vi fick först höra i allmänhet om hur det är att vara riksdagsledamot, sen gick vi på en rundvandring i riksdaghusets alla kolvertar och hus. Det var mycket större än jag trodde. Fredrik berättade att man inte behövde gå ut för att göra sina ärenden allt fanns inom husets väggar, som tex träningslokal, post, resebyrå mm  Det var kul att se. Vi gick därifrån  vid 17.00 och gick till vandrarhemmet "den röda båten" vid Söder Mälarstrand. Checkade in och gick sen en sväng på söder med Maria. Sen skildes vi åt och jag gick runt ett tag tills vi skulle äta  i Gamla Stan. Men det var tydligen dubbelbokat så vi gick till "Old beefeater inn" Götgatan. Sedan gick vi till Mosebacke torg, jag var bara där ett tag, för jag ville se mer av Stockholm.
Oh, vad Stockholm är fint, jag bara älskaaaar denna stad. Stockholm i mitt hjärta.

Fredag.
Vilken natt. Kunde inte sova nästan nånting under natten. vaknade dessutom tidigare an vi skulle stiga upp. Åt frukost på båten , sen gick vi till Slussens T-banestation och åkte till Liljeholmen, där vi skulle vara på en konferens (där bl a Näringslivsministern Maud Olofsson medverkade)i NUTEK´s lokaler.  När konferensen var slut åkte vi t-bana till centralen och tog flygbussen därifrån ut till Arlanda.
Jag vill inte åka hem till lilla tråkiga Luleå. Stockholm är mitt hem.

image10




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0