Göteborg 17-22/6 firar midsommar

Tisdag den 17:e
åkte jag ner till Göteborg med tåg. Jag skulle träffa mina kusiner och fastrar där. Det är andra gången jag är där nu i Göteborg. Men jag tycker bättre om Stockholm. Tåget gick 17.00. Så nu har jag 18,5  timmars åktid innan jag är framme. Det var bara jag och en ung kille i liggvagnen, så det var ganska så skönt.

Tåget var ca 40 minuter försenat.  2 fastrar (U&S) och en kusin (M) mötte mig vid stationen. Det var kul att träffa dem. Har aldrig träffat dem förut. Jo min kusin(M) och jag har gått i samma klass på gymnasiet, men då visste vi inte om att vi var kusiner. Jag och en av fastrarna(U) gick och åt kinamat i Nordstan. Sen åkte vi iväg hem till henne utanför stan.
Träffade en annan kusin (H) som jag inte heller har träffat förut. Träffade alla igen. Sen satt vi och pratade ett tag ute. Men det var inte så skönt., det regnade och blåste.
Det var jättekul att träffa alla och alla är så jättegoa och trevliga.

(S) hade pratat med (P) min halvbror (som jag inte heller har träffat förut , bara under skoltiden, då visste vi inte heller att vi var halvsyskon) på morgonen och hon berättade att jag var här. Han ville träffa mig men det blev ett litet missförstånd, så vi pratade bara med varandra i telefonen. Efter att vi hade pratat och jag var ensam så fick jag lite tårar i ögonen, det kändes verkligen att han är min halvbror, det blev ganska så stort.
midsommaraftonen var vi 12 vuxna och 5 barn. Vi åt god mat och dansade och sjöng runt midsommarstången.
Vi åt jättegod mat och sen dansade vi runt midsommarstången. Men vad anfådd jag blev, kunde knappt sjunga med i sångerna. Det är nog dax att börja gå ner några kilon. Bäst att börja gå lite mer promenader och äta lite nyttigare.
Vi satt och pratade ett tag. Sen blev det sovdags.
På midsommardagen  åkte jag med S&L hem till dem för nu skulle jag sova över hos dem.
I söndags förmiddag åkte vi till Botaniska trädgården, synd att det regnade hela tiden, men det var jättefint där. Det är ett ställe där man bara vill gå njuta av växtligheten, sitta på en bänk och bara låta tankarna fara iväg.
Klockan 17.00 åker jag hem igen.

Vi har suttit och pratat, tittat på kort och lärt känna varandra, men vad vill de veta om mig och vad vill jag veta om min pappa och de andra? Vad kan jag bidra med? Kunde jag ha berättat mer, ja , men vad? Jag har säkert en hel del frågor men kan inte komma på något men det kommer väl eftersom.

Resan behövdes. För jag har ju inte träffat dem  förut, precis som de inte har träffat mig. Det är något som har saknats. Man måste träffa sin släkt för att se sina rötter, var man härstammar ifrån, det får ingen ta bort ifrån en. Det är ens rättigheter. Tänk om allt detta hände för länge sedan. Det är ju inte bara en part som har del i det. Det brukar vara många som ingår i en familj.

Än om inte nu vädret var bra, var det bra att träffa alla mina släktingar i Göteborg.

Men jag har några till att lära känna.

Tack för bra dagar och för att jag fick komma och hälsa på er, mina kusiner och fastrar.

Hoppas att ni har haft det bra i midsommar.

Kommentarer
Postat av: Gudrun Maria Reponen

Hej på dig. Jag är ju göteborgska så jag fastnade att läsa om Göteborg. Botaniska trädgården är verkligen vacker.

Hoppas att du hade det så fint så fint på din resa.

Och att ni alla träffas snart igen.

Hälsn Maria

2008-06-25 @ 23:39:33
URL: http://livet.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0