Sommarnätter

Har ofta tänkt under sommaren det här med ljusa sommarnätter. Jag brukar inte kunna sova på sommaren. Här uppe i norr är det ljusa sommarnätter från maj - juli.
Sover oftast varannan natt, då jag är så trött från kvällen/natten innan, då jag nästan inte har sovit någonting. Somnar oftast vid 6-7 tiden på morgonen och vaknar 11-12 tiden. Om jag nu somnar vill säga. Solen lyser som om det vore dag och på natten vill man ju inte sova utan vara ute - gå en promenad eller sola på stranden. Men det är ju natt i alla fall.
Natten ska vara mörk och dagen ska vara ljus. Men så är det inte här uppe i norr.

I Bibelns 1 Mosebok 1:3-5 står det så här:
Och Gud sade: "Varde ljus"; och det blev ljus. Och Gud såg att ljuset var gott. Och Gud skilde ljuset från mörkret. Och Gud kallade ljuset dag, och mörkret kallade han natt.
Jag tror att Bibeln är sann, men jag förstår inte då att vi har ljusa nätter på sommaren. Det ska ju vara mörka nätter. Det står inget om att det finns undantag att natten ska vara ljus.

Har i alla fall varit uppe hela natten , för jag kunde inte sova som ni nog förstår. Har suttit vid datorn sen kl 06.30. Ska bara gå och äta frukost sen ska jag ut på badstranden. Hoppas att jag inte somnar då. För då blir jag garanterat bränd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0