Dokumentär - Jag vill inte leva detta livet

Såg idag dokumentären  "Jag vil inte leva detta livet"  (på TV2) handlar om 3 killar varav 1 tog livet av sig (Jonny). De började med droger när de var ca 15 år. De tar GHB - som är den dödligaste drogen som finns. Jonny som tog livet av sig hoppade från Angeredsbron i Göteborg för några år sedan.

Henke  är deprimerad och har ångest. Orkar inte med detta livet men gör det ändå. Henke tog en överdos, för han ville dö just då,  men klarade sig. Senare hamnar han i bråk och blir anklagad för rån. Han fick 2 års fängelse.
När han kom ut från fängelset "såg han en älg"  hemma i sitt rum, sen fick han för sig att skära sig i handleden.

Henkes mamma ringer till olika myndigheter och ber om hjälp men får ingen hjälp. Hon är rädd att han ska ta sitt liv. Strax efter tar han alla tabletter han hittar i köket, och klarar sig även nu.

Killarna mår även dåligt när de tänker och ser på film där Jonny är med i, för de saknar honom.

Min kommentar till dokumentären. Det finns så många som mår dåligt i dagens samhälle, de som är deprimerade och har ångest. De borde få mer hjälp. Jag tror att de tror att droger hjälper mot depressionen och ångesten men det gör det inte. Jag säger att det inte är alla som tar droger när man mår dåligt, men en del tar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0