Mindre sjukskrivna och färre förtidspensioner



Sjukfrånvaron minskar snabbt.  Färre beviljas också förtidspension.

Jag kom att tänka på min mamma när jag hörde detta. Min mamma har jobb men vill ta förtidspension. Hon orkar inte jobba, har ont i höfter och ben.  Hon ska inte få lida när hon väl får pension. Hennes kropp kanske får större men än det hon redan har. Så jag hoppas att hon får förtidspension. Hon har lite mer än 2 år kvar till vanlig pension. Hälsan kommer på första plats. Om kroppen tar stryk när man får pension så har man ju ingen nytta av pensionen. Ibland funderar hon på att sjukskriva sig, men är osäker om hon får pengar från försäkringskassan. Har läst att det en del har fått avslag från FK.

Och det här med att sjukskrivningaran minskar kan det bero på att man inte vågar sjukskriva sig. Man är rädd att inte få pengar under tiden från försäkringskassan. Har läst en hel del om det. Är man sjuk så är man. Orkar man inte jobba så orkar man inte.

Här handlar det bara att jobba vare sig man är frisk eller sjuk. Jobba ska man. Till vilket pris som helst. Även sin hälsa skull. Det är inte rätt. Den sjuke vet bäst om sin egen kropp och vad som är bäst.

Här finns artikeln.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0