Burger King snart till Luleå

Läste i en morgontidning att Burger King kommer hit upp om några år. Hoppas verkligen att det inte blir så att Burger King kommer hit upp. Inga fler onyttiga snabbmatskedjor hit. De har inte heller nå goda hamburgare, så de behöver inte alls hit upp. Det borde finnas fler nyttiga ställen att gå till istället. Härma Stockholm på att få hit fler vegetariska restauranger och butiker, som tex Goodstore, med vegetarisk, ekologiskt mm. Vi har ju blivit mer nyttigare av oss i samhället och det behövs mer av det istället. De som redan äter onyttig snabbmat finns redan här bra alternativ. Men för oss som hellre vill äta lite nyttigare finns inga bra alternativ.

Läste också i samma tidning att vegetariska restaurangen Down to Earth ska läggas ner. Och det är synd. Jag hann inte gå och äta där, har inte råd just nu, men annars hade jag gort det tidigare. Jag skulle gärna vilja prova på deras mat och deras produkter som de har. Men har jag tur så hinner jag dit när jag får lön igen.

Så enligt min åsikt  är inte Luleå en bra stad att äta nyttigt på. I och för sig är inte Luleå någon bra stad alls, inte på nåt område över huvud taget.
Vad säger ni Luleåbor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0