Marknad

Idag gick jag in till stan, det tog 50 minuter och gick ett tag på marknaden som är nu i helgen. Jag köpte bara en krydda som heter "7 kryddor" det är en thailändsk krydda som innehåller olika chilisorter, vitlök, ingefära, stjärnanis, koriander, kummin, kryddnejlika, paprika, citronskal och salt. Den passar till wokning, grytor, soppor och fisk.

Sen gick jag ner till Willys och handlade lite och när jag ändå var där så gick jag ner till södra hamn som ligger intill. Det var mycket folk ute på isen, ska nog gå dit nån dag då det är lite varmare väder. Idag var det soligt men det var så förenta nationer så kallt ute. För det tar ju ett tag att gå in till stan först och sen gå ut till Gråsjälören, en ö nära hamnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0