Har alltid varit intresserad av .....

 Jag har alltid varit intresserad av kost och motion, men som jag nästan aldrig lyckats att hålla, varken att äta rätt och motionera regelbundet. När jag var yngre satt jag och skrev av många hälsoböcker från biblioteket. Men frågan är hur mycket har fastnat i mitt lilla huvud av det.

Har även gått Friskvårdsutbildning och det tycker jag att det var en bra utbildning. Lärde mig en hel del. Men eftersom jag inte använde mig utav kunskapen på en gång så kanske inte mycket kommer till godo, men jag hoppas att det finns lite grann i bakhuvudet. Det jag kommer att skriva om i bloggen är bland annat från utbildningen och andra ställen jag hittar lite bra kunskap om hälsa. Det här med hälsa tycker jag är jätteviktigt. Vi har bara en kropp och den ska hålla sig  i bra form tills vi dör. Nu för tiden är det så många sjukdomar som har med hur vi lever våra liv att göra. För lite motion och för mycket mat med fär mycket fett och kolhydrater. Hälsa är jätteviktigt  för mig. Både att äta rätt, motionera, och må bra över huvudtaget.

Hur har då mitt liv sett ut? Jag har bara ätit en macka på morgonen, ingen lunch - bara godis, en någorlunda bra middag, och på kvällen mer godis.
Den enda motion jag har haft är att cykla under vår-sommar-höst tiden. Vintern nästan ingenting alls.
När började jag ändra mina vanor? För några veckor sen, i mitten av augusti.

Vad är det då som har gjort att jag har börjat med mer nyttig mat, mest vegetarisk mat och tänka på vad jag egentligen stopppar i mig för något?
Ja det är Jakob i The Poodles som har inspirerat mig, han är själv helt vegetarian och äter bara ekologiskt mat. Så nu försöker jag härma honom i ganska mycket när det gäller maten.

Mer om mig  i kommande inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0