Så slutade jag äta godis

Kan ni tänka er att jag har ätit mer än 200g choklad och godis varje dag? Och nu äter jag inte nå sött överhuvud taget.

Hur kunde jag sluta äta godis, eftersom jag hade ett sånt sockerbegär?
Först och främst kände jag att de godis jag åt (chokldkakor från Dollarstore) inte vår något gått längre. Men vanliga chokladkakor som Marabou tyckte jag fortfarande om.

Jag började att ta ett steg i taget att förändra mina matvanor. Först började jag äta en nyttig middag, sen ca ½ portion gröt, eftersom jag har så svårt att få i mig frukost. sen ökade jag till en hel portion gröt. Nu äter jag även smörgås och frukt till gröten. Nästa steg var att börja äta lunch. Och när jag kände mig hungrig åt jag ett mellanmål.

Alltså har det med att äta nyttig mat och regelbundet äta frukost, lunch och middag inklusive mellanmål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0