Inga pengar

Läste nu ett brev från försäkringskassan som jag fick för ett tag sen, att mitt beslut hade gått ut den 10/10  (fast jag var till AF 10/10) och nu måste jag ha ett jobb så att jag får en ny period. Eller nåt ifrån Gud så att jag klarar mig ekonomiskt. Men jag vet inte vad som är fel, varför jag inte får några pengar. Alltså inga pengar alls den här månaden. Men jag vet att Gud har nåt för mig, för han vet att jag behöver pengar till att betala räkningar med och till maten. När jag skulle be så fick jag ett skratt anfall, så jag tror att det blir nåt här från Gud.
På förra mötet vi hade sa *T* att Gud sänder oss ut i öknen för att vi ska se upp mot himlen och inte i sanden som betyder torka, död mm. När vi är i öknen så lär vi oss att lita på Gud mer och inte på oss själva. Det finns ingen annan utväg än att lita påGud då.

Tack Jesus för att du ser mitt behov vad gäller pengar just nu och tar hand om mig, för jag behöver det så väl. Jag vet att du inte lämnar mig i sticket. Du har omsorg om mig. än om jag inte förstår hur du kommer att gå till väga, eller hur du kommer att  visa mig hur jag ska göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0