Ge mig glädje i mitt liv

Käre Jesus!
Tack för att jag får komma till dig med mina böneämnen. Jag vet att du älskar mig och vill mig bara gott. Så jag ber dig att ge mig av din Helige Ande. Jag behöver han så mycket i mitt liv, klarar inte av mitt liv utan Helige Ande. Jag behöver glädje, kraft, vägledning i mitt liv. Det står i ditt Ord att den som ber han får, den som söker han finner och den som bultar skall dörren öppnas.  Tack för att du kommer att ge mig bönesvar, men kanske inte när jag själv vill utan när du ser att jag är redo och litar på dig, för den som tror på dig skall strömmar av  vatten levande flyta ur hans inre.
I Jesu namn. Amen.

Kommentarer
Postat av: Gudrun Maria Reponen

Hej. Ja att älska Jesus och att kunna och få be är underbart! Den helige Ande skall tala och visa oss vägar att gå. Jag önskar dig allt gott.
Kram fr Maria

2007-08-09 @ 10:33:41
URL: http://www.jesuslever.eu/gospel/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0