Bönemöte igen

Längtar som vanligt till söndagarna då jag är med på bönemöte. Bra människor som jag tackar Gud för att jag har träffat. Helt underbara människor.
Idag fick jag ett tilltal från Jesus att alla mina bojor är brutna och att jag ska se framåt och se på Jesus. Det problem som jag har med en kompis ska jag ge till Gud så tar han hand om problemet. Han kanske leder mina ord i det hela eller gör något helt annat för att hjälpa mig. Han vet ju vad som är bäst för mig och henne.
Skönt att ha några som ber för en inte bara på bönemötet. *M* skulle fortsätta att be för mig.
Längtar redan till nästa söndag.



image83

Kommentarer
Postat av: smilla

Jag vill verkligen inte mena att vara ironisk nu. Blir bara lite nyfiken. Du menar att jesus tilltalade dig? med röst? eller? jag fattar inte det där, för han har aldrig pratat med mig. Vore intressant att få göra det. Men är dessvärre inte direkt troende. Blir som sagt nyfiken hur det går till det där.
ha det gott!
mvh
smilla

2007-11-27 @ 12:58:09
URL: http://www.metrobloggen.se/smilla
Postat av: Mia

Tack Cissi för din kommentar. Ja det är väl många som
inte förstår hur vi kan tala med Gud och att Gud talar till oss människor. Som kristen får vi den helige Ande som leder oss genom sin mjuka röst inom oss, genom bibeln och omständigheter. Vi lär känna Jesus genom bibeln och bön. Ha det bra!
Fråga gärna mer om du vill veta mer. Har skickat mail till dig.

2007-11-27 @ 14:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0