Julstök

Igår när jag skulle ta fram julpynt och julgran (sätter alltid fram granen tidigt eftersom jag är borta ca 2 veckor under julhelgerna) så gick det inte att sätta in julgransbelysningskontakten i den vanliga kontakten i väggen. Det är konstigt för det gick ju förra året. Och jag har inte bytt ut  några kontakter heller. För 2 år sen var det storrenovering i lägenheten och de bytte ut alla kontakter, men jag hade ju julgran förra året, så jag vet inte vad som är fel just nu. Jag får väl låta bli att ha julgran i år, men det blir ju så mysigt med julgran. Så jag vet inte om jag ska sätta fram något mer i julpynt i år, skulle vilja ha en kyrka med lampa i, de är så fina.
Jag har i alla fall satt fram Julkrubban, jag reagerade när jag såg julkrubban, det är ju ändå Jesus födelse det handlar om, och en ljusslinga i en dörrkarm, så att det blir lite ljus och jul-likt i alla fall. Och en adventsljusstake  i köket men den måste jag köpa nya glödlampor till. Hoppas att jag hittar rätt lampor i alla fall, så att den fungerar.

Ha en bra fredagskväll alla bloggläsare. Ta hand om er.

image87                 image88


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0