2 möten idag


Idag har jag varit på 2 möten, först kl. 11.00  i Mjölkuddskyrkan nära mig och var hemma vid 12.30. Satte mig sen vid datorn ett tag och gjorde sen lite våfflor. Jag läste en sida på internet om hur vi får tro, i Romarbrevet 10:17 står det så här: "Så bygger tron på förkunnelsen, och förkunnelsen på Kristi ord." När ordet sås i våra hjärtan kommer det att producera tro. Guds ord är levande och kraftfullt och har en förmåga att tränga in i våra liv. Och detta reagerade jag på.

Klockan 18.00 var det ett möte  i Andreaskyrkan, fick åka bil dit med ett äldre par. Det var Bill Stenberg som predikade. Han är född Luleåbo, men bor i Norrköping. Han berättade bland annat om alla sina resor i många olika länder, sitt arbete med de hemlösa i Klara kyrka i Stockholm och mycket annat. Mycket intressant.
Efter mötet var det god fika med gemenskap.

Han sa bland annat att det finns ca 90 000 som är  i depressionstillstånd i Sverige. Man ska inte tro på lögnen om sig själv och situationer man har varit med om. Man läser tex böcker om hälsa i tron att man ska bli frisk. Utan man ska tro på sanningen. I Joh.8:32 står det: "Ni skall lära känna sanningen, och sanningen skall göra er fria." Och i Joh.8:36 står det: "Om nu Sonen befriar er, blir ni verkligen fria".

Igår fick jag kontakt med en kristen kvinna *M* här ifrån Luleå via wwwg, en kristen webförsamling. Det var hon som frågade om jag ville komma på mötet  i Andreaskyrkan. Vi kommer att träffas senare.

Här kan du läsa mer om Bill hans församling  i Norrköping och gå gärna in på hans gratis online bibelskola här.

En bra söndag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0