Mer hälsosam

De senaste dagarna har jag börjat gå lite längre promenader och går lite fortare. Det är så skönt när man har gått en rask promenad och kommer in och är alldeles svettig. Då är det skönt att ta en dusch och man känner sig som en ny människa.
Har även börjat äta frukost som jag annars har slarvat med. Detsamma gäller lunchen, har slarvat mycket även där. Men nu äter jag både frukost, lunch  och middag - som oftast är vegetariskt. Jag ska försöka att äta lite fisk  en gång i veckan. Äter även ägg, och mjölkprodukter men får se hur länge jag äter detta. Ja vegetariskt kommer jag att fortsätta med, det är både gott, nyttigt och mättande.
Kan ni tänka er att jag har slutat att äta godis, jag som har ätit ca 200 g choklad varje dag. Det är nu 4:e dagen utan choklad. Det är på grund av min ändrade kosthållning som jag inte vill äta nåt mer godis.
 Igår och idag har jag varit på en morgonpromenad innan jag åt frukost. Tänk att  klockan 8.30 på en lördag morgon gå ut och ta en snabb promenad, men jag var absolut inte ensam  på min promenad, det var några som gjorde liksom jag, motionerade på morgonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0