Melodifestivalen 2008 2:a chansen i Kiruna

Duell 1:
1. "Line of fire"   E-type och the poodles

De 4 pudlarna är ju så söta och självklart E-type förståss. Han är ju bara bäst!!! Och låten blir ju bara bättre och bättre, jag blir inte less att lyssna på den (har spelat in den på video). Jakob och Martin är ju bara bäst!!!! Martins (E-types) nya scenkläder var bättre den här gången än i Göteborg. Martins röst var också bättre nu. Framträdandet var också bättre nu. Men det var något som inte stämde in riktigt, vet inte riktigt vad det var för något? Bättre eller sämre? Jag tror nog att det var Jakobs röst jag inte tyckte om den här gången. Det var bättre förra gången.  Vill att de ska komma till finalen i Globen. Har även köpt pudlarnas bägge skivor ( som jag inte har gillat förut) sen de var i Göteborg. Och de är ju jättebra skivorna. Nu blir det mer hårdrock och mer Poodles för min del.
Jag bara älskar att lyssna på både Martins och Jakobs röst.

2. "That is where I´ll go" Sibel
Ja den här låten har blivit lite bättre den här gången. Men jag vill absolut inte att hon ska vinna.

Så här vill jag att det går: Jag vill självklart att E-type och the Poodles ska vinna. De var ju klart bäst i Duell 1.
Så här blev det: Sibel vann, tyvärr. Tyvärr så vann ju inte Pudlarna. Blev mycket besviken att de inte gick vidare.

Duell 2:
1."Love in stereo"  Ola
Nej jag tycker inte om låten nu heller. Nog för att den går an att lyssna på, men inget mer.

2."Smiling in love" Caracola
Nej tack inte denna låt till finalen. Har inget mer att säga här.

Så här vill jag att det går: Jag vet inte egentligen vem som ska vinna här men jag tar nog hellre Ola än Caracola här.
Så här blev det: Ola vann första omgången.

Duell 3:
1. "One love" Johnson & Häggkvist
Har även spelat in "One love"  med Androla men den har inte blivit bättre under den här tiden. Båda sjunger bra menlåten fastnar inte direkt. Vore bättre med en lite mer uptempo låt. Synd för  både Carola och Andreas brukar ha bra låtar.

2. "I lågornas sken" Nordman
Nordmans låt fastnar tyvärr, är inte så förtjust i dem annars. Men de var kanske bättre än Carola och Andreas i alla fall.

Så här vill jag att det går: Jag tyckte inte om Androlas låt men tycker inte heller om Nordman, så här väljer jag ?????
Så här blev det: Nordman gick vidare.


Duell 4:
1. "When you need me" Therese Andersson
Nja jag tycker fortfarande inte om låten, inte min musiksmak precis.

2. "Visst finns mirakel"  Suzzie Tapper
Det finns fortfarande inte något mirakel här inte. Inget för mig.

Så här vill jag att det går:Här är det dött lopp, bägge låtarna var inget för mig. Hur tråkigt som helst.
Så här blev det: Suzzie Tapper gick vidare i första omgången.

De 2 bidragen till Globen blev Nordman och  Sibel.


Kommentarer
Postat av: Ewa

Hej, hittar inte igen inlägget

2008-03-11 @ 14:48:09
URL: http://www.ewap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0