Möte igen efter några veckors uppehåll

Då var det dax för möte igen. Nu var vi 12 st på mötet och det var ett bra möte. Det som togs upp i från bibeln nu var från 1 Kor 1:26-31 och från Psalm 25. bl.a Herre, kungör mig dina vägar, lär mig dina stigar. Led mig i din sanning, och lär mig, ty du är min frälsnings Gud, på dig hoppas jag alltid.
När de bad för mig så sa hon som bad för mig, genom Jesus, att Gud ger mig den kraft som jag behöver varje dag och han kommer att välsigna mig och bevara mig.

Det var också mycket tal om att vi inte kan göra något i oss själva utan bara genom Guds helige ande, som allt kommer att ske. Tur att vi inte behöver anstränga oss i att veta allt vad Gud har tänkt för oss och veta hur vi ska vandra den kristna vägen. Han leder oss på rätta vägar och hjälper oss att bli bättre som människor.

Nu blir det möte igen nästa söndag.

Ha en så trevlig söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0