Kommer ihåg en gång

Jag har surfat runt lite och kollade in lite sidor som handlar om hemlösa. Så jag kom att tänka på en gång då jag var i Stockholm. Jag satt utanför centralen vid fontänen och en karl kommer fram och pratar med mig. Jag vet inte om han är hemlös, alkoholpåverkad eller missbrukare  eller vad han nu var... Jag var inte ett dugg rädd för honom  och han pratade på om olika saker han hade varit med om. Han behövde nog bara prata av sig lite. De flesta gick omvägar förbi oss och de verkade lite rädda för honom. Ingen satte sig bredvid oss där vi satt på fontänen. Och det brukar ju alltid sitta en massa folk där.

Jag kommer ihåg en annan gång jag var där i Stockholm, det var nog i och för sig samma tillfälle. Det var en hemlös som frågade om jag hade en tändare som han fick låna och det fick han. Jag var inte rädd för honom heller.

Och tänk på alla som säljer Situation Stockholm, de är ju så goa.

Det är med dessa människor som jag vill hjälpa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0