Promenad på isen

Idag var det ganska så skönt ute. Inte speciellt varmt men det var klar blå himmel och nån plusgrad. Och det blåste inte så mycket heller. Så jag gick ner på isen nedanför mig och gick till Gültzaudden och tillbaka. Det finns en isbana där många åker skridskor och på sidan om finns en gångbana. Det finns flera ställen med vinsskydd och grillplats efter sträckan. Till isbanan gick jag i skoterspår och då sjunker man inte. Det var lätt att gå. Man kan gå ganska så långt efter isbanan. Var ute ca 1 timme och 15 minuter. Det ser ganska så kul att åka skridskor men jag kan inte alls stå på ett par skridskor och jag vill nog inte kunna det heller. Men det går ju fortare med skridskor än att gå.

Nu tar jag det lugnt och ska se på tv senare ikväll. Däremellan vet jag inte vad som blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0