Människovärdet

Hittade ett papper då jag rensade ur skåp och lådor. Det handlar om människovärdet och är skrivet av en tjej i min klass då jag gick bibelskola. Jag skriver av det här.

Människovärdet.

Människan fick sitt värde i skapelsen. Med den bakgrunden kan vi förstå varför människan är viktig och värdefull. Den goda relationen som ger människan en känsla av att vara värdefull.
Gud har en relation till varje individ, oberoende av hur de ser ut. Vi är Guds ögonstenar.

Jesus kom för att hela våra relationer. Gud  blev människa (genom Jesus) och visade vad hela relationer är, till sig själv, till medmänniskor och till skapelsen.

All mobbing, rasism, krig, miljöförstöring mm beror på att vi människor har dåliga relationer till oss själv, till medmänniskan och absolut till skapelsen.

Skrivet av Jenny J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0