Statsministern talar inte med arbetslösa!

Jag brukar inte dementera om artiklar mm i media, men nu gör jag ett undantag.

Ur Aftonbladet - Ledaren 15/8
1. "Maud  Olofsson har förklarat flera gånger att nu när Sverige fått ett maktskifte är det också dags för ett värderingsskifte."

Vad tycker jag: Ja visst står jag för ett värderingsskifte ute i samhället, men inte på Alliansens sätt. Vi behöver alla ha värderingar där man inte ser ner på människor vare sig man är arbetslös, sjuk, fattig eller rik och inte blir diskriminerad för att man är arbetslös osv. Jag vill inte ha ett samhälle där dom rika och de som har jobb prioriteras. Alla är lika mycket värdefulla.

2. Det sägs också i artikeln att "väljarna måste hinna vänja sig vid en extra tusenlapp i lönekuvertet för privat  konsumtion i stället för gemensam välfärd i god tid före valet 2010."

Vad tycker jag: Jag står för ett samhälle där den gemensamma välfärden kommer före den enskildes. Har vi inte bra skolor, så går det inte så bra för barnen, kan vi inte sätta andra före oss själva blir det inget bra samhälle att leva i.

Slutligen sägs det att "då kan moderaterna överge sin tillfälliga identitet som arbetarparti och  återigen bli ett parti för de välbeställda."

Vad tycker jag: Vet dom inte till vilken målgrupp de tillhör, de rika eller för arbetarna. Jag kan då inte lita på dom.


Artikeln finns här.

Kommentarer
Postat av: Maria

hej Jag tycker du tar upp många bra saker, dvs du har bra åsikter om vilka som har det bra och inte... Alla är absolut lika mycket värda, dvs en fattig och sjuk människa är lika mycket värd som en rik människa, alla har vi fått livet. Jag kommer att följa din blogg. Hälsn Maria

2007-08-17 @ 13:45:19
URL: http://www.jesuslever.eu/gospel/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0