Jobb och utvecklingsgarantin

Idag har jag varit på Arbetsförmedlingen på en information om Jobb-och utvecklingsgarantin. Där fick vi bl.a veta vilka faser som programmet innehåller och vad som händer vid återkallelse. Så här sod det i kompendiet vi fick:
Återkallelse
En anvisning till programmet skall återkallas om den som anvisats:
1. Avvisar någon insats inom programmet, eller någon annan arbetsmarknadspolitisk åtgärd, avvisar lämpligt arbete eller inte redovisar sina jobbsökaraktiviteter.
2. Missköter sig eller stör verksamheten.
3.Uppfyller ett nytt Arbetsvillkor.
En anvisning till programmet skall också återkallas om det i övrigt finns särskilda skäl för att återkalla den. En återkallelse gäller omedelbart.

Och då förlorar man sitt aktivitetsstöd.

Ny anvisning till programmet
Om en anvisning till programmet har återkallats, enligt punkt 1 ej punkt 2 och 3, får den enskilde på nytt anvisas till programmet om han eller hon:

1. Anmält sig som arbetssökande hos den offentliga Arbetsförmedlingen inom 60 kalenderdagar efter återkallelsen.
2. Efter återkallelsen varit inskriven som arbetssökande hos den offentliga Arbetsförmedlingen under 45 ersättningsdagar för vilka Aktivitetsstöd skulle ha lämnats om inte återkallelssen gjorts. I de 45 dagarna skall dagar då den enskilde utfört förvärvsarbete räknas in.

Som jag fattar det så har man ingen ersättning under de 45 dagarna.

Ja så ser samhället ut, kan vi verkligen växa och utvecklas i våran egen takt. Nej jag tror inte det. Jag tycker att det ser ut som ett fängelse, ett samhälle där vi människor inte har någonting att säga till om.
Nåväl, men när jag gick ut från AF så fick jag lite skrattattacker och tittade upp mot himlen och tänkte att det är tur att Gud vet allt om mig, vet hur jag är, vad jag förmår och att han även tar  hand om min ekonomi. Han leder mig på rätta vägar. Så jag behöver inte vara orolig för någonting i mitt liv. Jag skulle då inte vilja vara utan Gud nu i detta samhälle, för inte blir det bättre i samhället, så det är skönt att kunna lita på Gud.

Kommentarer
Postat av: Gudrun Maria Reponen

Hej. Så som samhället ser ut nu, är det verkligen tryggt att vara en troende. Vem kan man lita på idag? Jag litar på Gud till 100%.
Du har en fin sida här! Hälsn f Maria

2007-10-07 @ 05:55:47
URL: http://www.jesuslever.eu/gospel/
Postat av: Jag

Jag har helt enkelt missat, glömt at betala in a-kasseavgift. Fick papper nu där det står att eftersom inte pengar kommit in senast den dagen som räkningsperioden var på, så har jag blivit avregistrerad. Jag har varit med i a-kassan i över 20 år och alltid netalat så detta kom som en chock, Jag har känt mig förföljd av olyckliga omständigheter och låg och tänkte innan på vad jag ska göra. Jag vill inte begöra socialbidrag, det är för mig kopplat till närmast skräckupplevelse, tyvärr men jag vill inte det. Jag håller på med egna projekt som lugn och sansat inte bara kan utan även ska ge mig mkt höga inkomster men jag vet inte hur kåbg tid det tar. jag bad till gud förut.. jag känner mig ensam i mkt, .. har varit halvt i chock, eftersom utan pengar är det inte bra. Man (och jag) blir inte lycklig av pengar. Nej. Men utan pengar... tänk på mig nån som läser, Annars är det, eller bör vara ett bra land detta. Men jag ville inte gå ur a-kassan. Jag läste om lappen som kom med räkningen och in i texten så står det där med mindre bokstäver om uppsägning om det inte betalas, men jag har fått påminnelser förr och det har inte hänt nåt. Så det måste ju ha ändrats, nu gick det direkt. Det var bättre förr, då betalade jag a-kassa för ett år i taget sen ändrades det till månadsvis och sen kvartalsvis och den ryckigheten gillar jag inte.
Jag har ingen tro på nåt som "lever" i mig, därför att jag är en såpass tänkande person, jag gillar inte auktoriteter, inte arbetsförmedlingar med sina ständigt återkommande cv-aktiviteter o olikas regi där det ska vridas och vändas på cv och personliga brev till vansinne. Där man hela tiden ska ändra för att hänga med i sista cv-mode eller vara nån slags up-to-date-nisse som villigt ska anpassa mig till allt. Jag är oroligt lagd pga en massa. Men med motgångar kommer en tanke på att frigöra sig, att ta kommando själv, slippa låta andra bråka och se ner på en. Få respekt tillslut, tro på att förändra själv. �ven helt utan a-kassa... man går inte under, nåt måste man göra.

I övrigt, om nån väldigt troende person läser, för detta ser ju ut att vara en troende sida, så om det inte är för mkt, be nån, att jag kan få några , eller någon pålitlig vän, nån som inte är oärlig. Varför ska det vara så svårt att finna. Nån som inte talar illa om andra, eller skryter eller har dolda avsikter.

2008-02-15 @ 19:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0