Kungens krav på Daniel

Läste i aftonbladet om Kungens krav på Daniel att han måste sluta jobba på gymmet. Jag kan förstå att man inte får tjäna pengar på sin kungliga status, men att jobba på gym som en kunglighet tycker jag är bara positivt. Det är ju bra att kungligheter sysslar med hälsan och är engagerade i det.  Hoppas bara att han fortsätter att engagera sig med det han brinner för, hälsofrämjande saker, fast nu han blir prins. Gud har skapat oss och vi är bra på nånting och Daniel är bra på hälsofrågor som rör gym  mm och då borde han syssla med det.  Hälsa är ändå så viktigt för människan. Inte bara de svaga människorna som kronprinsessan står för, och det är ett jättebra jobb hon gör där.
Om jag inte fick göra det jag brinner för så är det inte jag, utan då har jag blivit någon annan och gör det en annan människa vill att jag ska göra. Och att inte göra det jag trivs bäst med och klarar av bäst. Och om man inte får vara den man är och inte får göra det man trivs med då mår man dåligt! (Jag vet själv hur det känns). Ställer någon sådana krav på en är det kanske ändå inte rätt för Victoria och Daniel. Men kärleken ska ju komma på första platsen,  så de kanske är ämnade för varandra i alla fall. Vad vet jag! Och anser Victoria att Daniel är både bra för henne och som blivande prins tycker jag att det är helt okej.

Citat ur Aftonbladet:
"Daniels jobb har setts som ett problem. Aftonbladet har talat med flera källor med
insyn i hovet. De berättar att kungen inte ville ha en svärson  som jobbar på
gym. Det passar sig inte i hans värld."

Men prins Carl Philip körde racing förra året, och det däremot tycker jag att det inte passar för kungligheter. Så här stod det i en artikel på nätet. "Prinsens nya arbetsplats blir bakom ratten på en 400-hästars Porsche."
Här är hela artikeln  http://www.sportinformation.com/ArticleTemplate.aspx?article=13471

Vilket passar bättre som kunglighet, att köra racing som inte gynnar människan eller att jobba inom gym, som verkligen är något bra för människan.????

Och det andra är att ställa krav är inte kärlek och håller inte med Kungen där. Jag skulle endera strunta i kravet och fortsatt att jobba i gymmet, eller så skulle jag inte ens ingå i en sån familj där man ställer sådana krav. Man är inte mer än någon annan om man är kunglig eller inte. Men vad gör man inte för att bli kunglig. Är det däremot något som  inte gynnar andra människor eller mig själv så kan jag förstå att det finns ett krav med i bilden, men här är det ju inte riktigt så. Skulle han ha jobbat tex i en bar är det ju förståeligt att han inte ska jobba och syssla med sånt det passar däremot inte högre personer som kungligheter.

Men nu vet jag ju inte vad en prins har  för uppgift i samhället. Är det inte att representera Sverige tillsammans med kronprinsessan Victoria för viktiga uppgifter? Är inte hälsan något  viktigt? Jag tycker att den är jätteviktig. Även för kungligheter.

Vad tycker ni om att det är vi skattebetalare  kommer att betala deras bröllop? Jag tycker att det är orättvist. Det ska kungafamiljen stå för, tycker jag. Vi ska inte behöva betala  deras bröllop som säkert kommer att kosta skjortan. Kungafamiljen har nog så mycket pengar att de har råd med det. Eller har de så lite pengar att andra måste vara med och betala notan. I så fall blir det väl inget dyrt bröllop och det måste ju vara dyrt och påkostat  när det är kungligt bröllop. De är inte mer värda än om man är av kunglig ätt eller inte. Tänk om allas bröllop skulle betalas av oss skattebetalare. Det går som inte ihop.

Jag står för rättvisa! Vare sig man är kung, prins eller kronprinsessa eller vanlig medborgare. Och jag respekterar kungafamiljen men inte alltid deras värderingar och vad de står för.

Daniel blir säkert en bra Prins om han får forsätta med det han brinner för. (hälsa) Och det är bra att han är en man av folket.
Skriv gärna vad ni tycker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0